The house is located on a knoll with spectacular views of the nearby village of Cammarata.
You will arrive via an evocative private road that crosses the olive-growing land. The olive grove is also part of our property.
The original core of the house is probably dated in the 1700s, although some parts are newly built.
From an ancient courtyard, you enter the house, which develops mostly on the same floor.
The front door opens to a small entrance, which divides a corridor into two parts. On the left are 1 bathroom (with shower and window) 3 double bedrooms and a double lounge (with 2 windows). At present, the salon is also used as a bedroom. 2 of the bedrooms have access to the large terrace, overlooking the valley and the village of Cammarata.
To the right of the front door is a large kitchen/living room, with a masonry kitchen, and an additional living room with ancient stone walls. In this part of the house also there is a large bathroom (also this bathroom is with shower and window). The living room is connected to the kitchen by a five-step masonry staircase and has a window and a window door that can be used as the front door.
The kitchen-living room has a large window and a window door leading to the terrace.
The terrace, very large, is half covered by a wooden canopy.
In the outside courtyard there is a storage room of about 3 square meters.
On the basement floor, with independent access, there is a garage the same size as the terrace above, with 2 windows and a balcony, and, under the ancient core of the house, there are 2 rooms, also belonging to the first plant of the building, made of stone and in which remained an old masonry oven.
Under the house you will find a large orchard and an olive grove.
From the house, after a small descent, you arrive at a common space with a stone table and a large bathtub, shaded by majestic centuries-old cypresses. To continue there is an additional olive grove.
In this portion of land there is a source of drinking water that is used to feed the tank and irrigate the crops.
The house could easily be divided into three different real estate units.
The olive grove is productive, annually 500-800 liters of oil are produced.
A total of 20,481sqm (more than two hectares), of which 10,545 agricultural and 9,936 can be built.
自动翻译所用的语言
La casa si trova su un poggio con una vista spettacolare sul vicino paese di Cammarata.
Vi giungerete percorrendo una suggestiva strada privata che attraversa i terreni coltivati ad ulivi. Anche l'oliveto fa parte della nostra proprietà.
Il nucleo originario della casa è probabilmente datato nel 1700, anche se alcune parti sono di nuova edificazione.
Da un antico cortile, si accede alla casa, che si sviluppa per lo piu' sullo stesso piano .
La porta di ingresso si apre su un piccolo ingresso, che divide un corridoio in due parti. A sinistra si trovano 1 bagno (con doccia e finestra) 3 camere da letto matrimoniali e un salone doppio (con 2 finestre). Allo stato attuale il salone è adibito anch'esso a camera da letto. 2 delle camere da letto hanno accesso alla grande terrazza, con vista sulla valle e sull'abitato di Cammarata.
A destra della porta di ingresso, si trova una grande cucina/soggiorno, con cucina in muratura, e un ulteriore un salotto con le antiche pareti in pietra. In questa parte della casa inoltre si trova un grande bagno (anche questo bagno è con doccia e finestra). Il salotto e' collegato alla cucina da una scala in muratura di cinque gradini ed ha una finestra e una porta finestra che può essere utilizzata come porta di ingresso.
La cucina-soggiorno ha una grande finestra e una porta finestra che conduce alla terrazza.
La terrazza, molto grande, è coperta per metà da una tettoia in legno.
Nel cortile esterno si trova un ripostiglio di circa 3 mq.
Al piano seminterrato, con accesso indipendente, si trova un garage delle stesse dimensioni della terrazza sovrastante, con 2 finestre e un balcone, e, sotto il nucleo antico della casa, si trovano 2 stanze, anch'esse appartenenti al primo impianto del fabbricato, realizzate in pietra ed in cui è rimasto un vecchio forno in muratura.
Sotto la casa troverete un grande frutteto e un uliveto.
Dalla casa, dopo una piccola discesa, si arriva ad uno spazio comune con un tavolo in pietra e una grande vasca, ombreggiat da maestosi cipressi secolari. A continuare c'e' un ulteriore uliveto .
In questa porzione di terreno si trova una sorgente di acqua potabile che viene utilizzata per alimentare la vasca ed irrigare le coltivazioni.
La casa potrebbe essere facilmente divisa in tre diverse unità immobiliari.
L'uliveto è produttivo, Annualmente vengono prodotti c.a. 500-800 litri di olio.
complessivamente il terreno ammonta a 20.481mq ( più di due ettari), di cui 10.545 agricoli e 9.936 sono edificabili..