In the fascinating setting of Lake Maggiore, there is this wonderful 18th-century villa for sale, completely restored in 2001, and surrounded by a 1,000-sqm park with various species of flowers, pebbled roads made with stones from the Ticino river and several statues.
From the park you have access to a dock, a private beach by Lake Maggiore, and a 36-sqm annex with a fitness room.
This four-storey luxury property for sale features an internal staircase in Carrara marble and big windows offering enchanting views of the lakeside.
The ground floor houses a big industrial kitchen, a cellar with hundreds of fine wines, a bathroom, a laundry room and a boiler room; a dining room with a volcanic lava stone table, and a kitchen with 18th-century frescoes.
On the first floor there are a lounge and a library with 700 pieces of furniture, paintings by famous Italian painters, and chandeliers in Murano glass. There is then a terrace offering unique views of Lake Maggiore.
The second floor is home to the master bedroom, a guest bedroom, two bathrooms, and a walk-in wardrobe. These rooms also have 18th-century furniture and paintings.
Finally, the top floor consists of a one-bedroom apartment.
Ref: 0551
https://www.lionard.com/lake-maggiore-luxury-villa-for-sale.html
自动翻译所用的语言
Nell'affascinante contesto del Lago Maggiore è in vendita questa meravigliosa villa settecentesca di grande valore e pregio è in vendita
Interamente restaurata nel 2001, la proprietà di lusso, dalla superficie di 450 mq, ha mantenuto intatta la sua antica struttura, con dettagli e finiture esterne in granito rosa di Baveno, lo stesso granito con cui è realizzato parte del Duomo di Milano.
L'immobile presenta due ingressi: uno principale, un tempo riservato ai nobili, rivolto verso il Corso, e quello secondario, all’epoca adibito al personale di servizio, che ha accesso direttamente dal parco che circonda la villa per 1.000 mq, abbellito da statue di inizio ‘900. Il parco ospita inoltre una dépendance di 36 mq, ora adibita a sala fitness e dotata anche di un locale per il ricovero degli attrezzi. Dal parco si ha accesso alla darsena di proprietà della dimora e alla sua piccola spiaggia privata, luogo chic ed esclusivo.
Internamente, la proprietà di lusso in vendita si sviluppa su 4 piani, collegati da una scala interna in marmo di Carrara con corrimano in legno risale alla fine dell’ottocento. Da ogni suo ambiente interno, le ampie finestre offrono un quadro suggestivo sul panorama lacustre.
Rif. 0551
https://www.lionard.com/it/lago-maggiore-villa-prestigio.html