Located above the town of Brunate by Lake Como, this historical estate, built in 1892 for the Counts Crespi di Vaprio d'Adda, is a pre-Art Nouveau architectural masterpiece. The property spans 1.6 hectares with several buildings totaling 1,300 sqm, including a 500-sqm main villa, a 320-sqm annexe, a 150-sqm concierge's house, a 70-sqm restored lemon house, and a charming three-story tower. Surrounded by centuries-old trees and valuable plants, the estate has undergone several renovations to preserve its historical materials, most recently from 2019 to 2022.
Accessible by a 7-minute funicular ride or a 15-minute drive from Como, the estate offers stunning southern views over the Lombardy plain, Milan, and the Monte Rosa chain. The main villa features a Celtic cross plan with four floors, including elegant living spaces, bedrooms with en suite bathrooms, and panoramic balconies. The annexe and other buildings complement the estate with additional living spaces, a monumental fireplace, and a vegetable garden.
The property includes a splendid swimming pool with a heated natural stone pool and a bar, set in the upper part of the garden. The estate is equipped with two automated driveways, five pedestrian entrances, scenic lighting, and pedestrian paths, ensuring perfect viability within the park.
Ref: 10816
https://www.lionard.com/majestic-art-nouveau-villa-in-high-position-above-lake-como.html
自动翻译所用的语言
Meravigliosa proprietà in vendita in posizione sopraelevata sul Lago di Como, appena sopra il centro cittadino di Brunate.
Edificata nel 1892 per i Conti Crespi di Vaprio d’Adda, la villa è uno dei primi capolavori architettonici in stile pre liberty dell’area. Composta da più fabbricati, per un totale di 1.300 mq complessivi, all'interno di un incantevole parco di faggi centenari e piante pregiate di 1,6 ettari, l'intera proprietà è stata oggetto di più interventi di ristrutturazione conservativa volti a preservare i preziosi materiali dell’epoca, prima nel 2002 e più di recente tra il 2019 e il 2022.
La proprietà si compone di una Villa padronale di 500 mq distribuita su quattro piani, una Dépendance di 320 mq, la Portineria di 150 mq circa su due livelli, un'antica Limonaia ristrutturata di 70 mq e infine una caratteristica Torre su tre piani. Una serra con orto, un rustico da recuperare come abitazione e una grande autorimessa completa la meastosa proprietà.
Nella parte alta del giardino si apre la splendida zona piscina con grande vasca in pietra naturale riscaldata, servita da una struttura bar, oltre ad una zona parcheggio protetta da copertura in vetro amovibile.
La perfetta viabilità all'interno del parco è garantita da vialetti pedonali che ne percorrono l'interna estensione. Gli accessi carrai sono due, entrambi automatizzati, mentre si contano cinque ingressi pedonali, dislocati in tutti i lati di questa lussuosa proprietà in vendita sul Lago di Como.
Rif. 10816
https://www.lionard.com/it/maestosa-villa-liberty-in-posizione-sopraelevata-sul-lago-di-como.html